Inventum HK10M

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Inventum HK10M op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Ger.k 11-04-2012

update van 30-8-2009:
apparaat ruim 4 jaar in bezit. Maar 1x een probleem: trok vacuum. Bleken de kleine gaatjes verstopt van de padhouder (zakje was open waardoor de koffiekorrels eruit kwamen). Schoongemaakt en werkt weer. Omdat de koffie lekker is, de mooie vormgeving en (zeer praktisch) weinig ruimte inneemt blijft dit voor mij het ideale apparaat.

WillemS 03-03-2012
Geschreven voor: Inventum HK10M

De HK10 is bij ons al jaren in gebruik en nog steeds naar volle tevredenheid. Tip van de TD: verwijder na het zetten van de koffie de koffiepad om eventuele verstopping te voorkomen. Ondanks het feit dat de garantie allang verlopen was heeft de Technische Dienst van Inventum ter plekke én gratis een probleem met de watertank verholpen. TOP-service!

Ron-L1957 01-07-2011
Geschreven voor: Inventum HK10M

Ruim 2 jaar in bezit. Aangeschaft na het defect raken van de Philips senseo. De koffie is lekker(der)en geeft een mooie schuimlaag. Heel mooi is dat de waterhoeveelheid te regelen is met de schuifknop.

Er zitten ook nadelen aan.

1- Schuiflade lekt na openen, dus moet je het kopje voor de machine plaatsen om lekwater op te vangen.

2- Schuiflade gaat na verloop van tijd vastzitten en is dan alleen met veel kracht te openen. Te voorkomen door regelmatig de schuiflade te verwijderen en zowel de lade als binnenkant van de machine waar de lade inschuift schoon te maken.

3- De degelijkheid. De gebruikte materialen zijn van slechte kwaliteit. Bij onze machine ging het drieweg slangaansluitstukje, dat direct boven de boiler zit en waardoor het hete water naar de padhouder wordt gepompt, kapot (vergaan/verpulvert door de hitte). Hierdoor liep het hete water inwendig weg met als sluiting tot gevolg.

4- Inventum levert geen losse onderdelen. Alleen de gebruikelijke zaken zoals padhouder en schuiflade. Zelf een reparatie uitvoeren wordt dus zeer bemoeilijkt.

Al met al wegen de nadelen voor mij zwaarder en zal ik wanneer hij weer defect raakt geen nieuwe terug kopen,

wibaut90 31-08-2010

----------update review 31-08-2010----------
vervolg reparatie:
Kijkshop heeft het probleem coulant opgelost door na
1 1/2 jr gebruiksduur, maar een tegoedbon te geven. Hebben dit apparaat ook niet meer in de verkoop !
Inventum-rechtstreeks benadert, wilde ook wel tegemoet komen.
Daar ik lees dat bij meerdere (probleem) gebruikers na reparatie of zelfs met een vervangend ''nieuw'' apparaat direct cq na verloop van tijd dit tap-stop probleem optreedt (of verdwijnt), ga ik aan een ander merk denken. Maar welk ? Zal best moeilijk worden gezien de wisselende positieve ervaringen met veel (pad) apparaten.

----------tweede review 20-8-2010----------
vervolg STORY storing/reparatie:
(gerepareerd) apparaat, na 7 weken bij Kijkshop weer opgehaald na info bij Inventum.
Geen telef. gereedmelding gekregen van Kijkshop.
Echter, bleek niet ons ingeleverde apparaat te zijn. Eerst van binnen en buiten maar wat schoon gemaakt. Zag er onverzorgd-vies-vet en intensief gebruikt uit met tot boven in het reservoir veel kalkaanslag (teveel water in gedaan).
Wij gebruiken het het incidenteel door maar 2-pers.
Afgezien van bovenstaande, blijkt dit apparaat niet te werken !
Volgens Inventum moet er ergens in het Kijkshop-traject, een verwisseling hebben plaatsgevonden.
Kijkshop wil geen andere geven. ''Betwijfelt'' verhaal klant. Wil alleen het ''andere'' apparaat'' op sturen ter reparatie. M.i. onacceptabel.
E.e.a. gaat zo 4 maanden duren.
Als je het in een Internet-winkel had gekocht zou men al gauw zeggen: zie je wel, daar sta je dan met je probleem !

Na contact met Inventum is deze nog wel bereid mee te denken aan een passende oplossing !?. Apparaat dan zelf opsturen naar Antwoordnummer).

----------eerste review 21-6-2010----------
Na 16 maanden, hetzelfde probleem als ''laatate review''hiervoor. Gaat direct uit na indruk koffie-tap knop. Zou volgens Inventum met een software-gebrek in een bepaalde serie te maken hebben. Valt mij wel op dat vele van de hedendaagse koffiezetters zoals pad- (n-)espresso etc etc op korte of langere tijd problemen geven.
De techniek is blijkbaar erg storings gevoelig.
De koffie is echt warm en met de goede pads en deze er goed ''ingelegd'', prima (sterke) smaak.
Ik heb ook nog een ''ouderwetse''filter koffiezetter van Siemens-type Porche; niet goedkoop maar in 10 jaar nog nooit probleem mee gehad! Wordt echt niet elke week schoongemaakt zoals bij die andere apparaten nodig zou zijn voor goed functioneren.

JvdL73 26-07-2010
Geschreven voor: Inventum HK10M

Ben altijd zeer tevreden geweest over dit padapparaat. Voorheen 2 verschillende senseo's gehad, maar deze hadden ook niet zo'n lange levensduur. Vandaar in 2008 de overstap gemaakt naar Inventum. Ook vanwege het design in combinatie met de sterkteregelaar en prijs.
Super apparaat tot een paar weken geleden de kopjes steeds minder goed gevuld werden en uiteindelijk helemaal niet meer. Net als voorgaande reviewers, schakelt het apparaat na een paar seconden automatisch uit nadat één van de twee tapknoppen is ingedrukt. Het apparaat is regelmatig schoongemaakt en de gehele levensduur met gefilterd water (zonder kalk) gebruikt.
Heb nu, naar aanleiding van eerdere review, contact opgenomen met Inventum. Ik ben benieuwd of ze nog iets voor me kunnen/willen/zullen betekenen. Kom hierop later nog terug.

mlvdbos 11-04-2010
Geschreven voor: Inventum HK10M

Wij hebben in februari 2008 dit koffiepadapparaat aangeschaft in hoofdzaak voor het mooie uiterlijk. Na bijna twee jaar begon het apparaat soms halve kopjes te geven. Na een tijdje sloeg het apparaat na een paar seconden al uit. Wij hebben telefonisch contact opgenomen met Inventum. Wij konden ondanks dat de garantie van 2 jaar was verlopen en wij geen aankoopbon meer hadden maar wel een bankafschrift waaruit bleek wanneer het was gekocht het apparaat opsturen. Binnen 3 dagen hebben wij het gerepareerd retour gekregen zonder kosten.
Wij waren blij dat wij onze lelijke en lawaaierige Senseo weer in de kast konden zetten en weer de koffie van een veel betere smaak konden drinken.
Wij vinden het een zeer goede service van Inventum.

mlvdbos 05-02-2012

Vervolg op mijn review van april 2010. Wij hebben het opgegeven met dit apparaat. Hij gaf weer halve kopjes, ook na regelmatig ontkalken. Ondanks dat het apparaat misschien wel weer opgestuurd had kunnen worden, net als vorige jaar, doen wij dit niet meer. Een koffiepadmachine moet het goed doen en niet half.
Hebben maar weer een andere gekocht van een ander merk waarvan ook de sterkte instelbaar is.
De duurzaamheid van deze Inventum is voor ons niet acceptabel. Het moet wel gezegd worden, dat als het apparaat werkt, de koffie lekker is.

arretjewisky 14-02-2010
Geschreven voor: Inventum HK10M

Heb het ding al meer dan een jaar. Het is 1 keer teruggeweest naar de fabriek omdat het verwarmingselement stuk was (kreeg overigens een hele verwaarloosde inventum retour als zijnde de mijne, kreeg gelukkig een nieuwe van BCC).
Heden ten dage maakt het ding zo nu en dan herrie, het druppelt continu ('s nachts heeft het een volle mok gedruppeld), 1 kopje koffie is niet warm (gelijk drinken dus), het gaat roesten op de randjes en 's ochtends moet ik het eerst laten spoelen vordat het werkt. Maar.... het staat heel moor op het aanrecht.

kmldewit 09-12-2009

----------derde review 09-12-2009------------
Aanvulling op eerdere beoordeling:
Vandaag 9 december 2009 heeft ook het vervangende apparaat de geest gegeven. Ik zal nu geen actie meer ondernemen richting Inventum. Het ding gaat de container in ! We zijn nu maar overgegaan tot aankoop van een minder fraai ogende Philips Senseo, in de hoop dat de duurzaamheid van deze toch beter is. De aanschafprijs is in ieder geval lager.

----------tweede review 22-5-2009------------
Na een telefoontje met de service-afdeling van Inventum werd ons geadviseerd het apparaat op te sturen. Binnen twee weken kregen we een NIEUW apparaat thuis bezorgd. Hopelijk is de duurzaamheid van deze beter. Voor dit moment toch EEN WARME DOUCHE !

-----------eerste review 25-4-2009----------
Na 11 maanden gebruik blijft één pluspunt overeind : Het design. Voor de rest is het erg teleurstellend. Het ding maakt alleen nog veel lawaai, maar een kop koffie is er niet meer mee te maken. Kortom, een stevige prijs voor een kwalitatief zeer matig produkt.

Resch 14-11-2009

Toch wel minpunten.
Goede koffie, heter dan Senseo. Instelbaar qua sterkte/hoeveelheid.

Echter erg veel herrie, erg veel opwarmtijd voor eerste kopje en tussen volgende kopjes. Bij het verwisselen van de padjes tussen de verschillende kopjes komt de schuif buiten het lekbakje boven het aanrecht en druppelt daar. Echt gevoelig, moet regelmatig schoongemaakt, anders gaat de schuif vastzitten. Na een jaar erosie op het lekplaatje.

Ziet er mooi uit, maar dat is smaakgevoelig.

Ger.k 30-08-2009
Geschreven voor: Inventum HK10M

In jan. 2008 heb ik mijn 1e review gegeven. Op dit moment gebruik ik nog steeds met alle plezier de Inventum HK 10. Ik heb er gelukkig geen mankementen aan gehad en de koffie smaakt nog steeds prima. Elk half jaar even ontkalken (zacht water gebied) en regelmatig lade schoongehouden. Net na gebruik trekt het vacuum al snel weg en kan ik de lade openen. Ik blijf het een aanrader (ook qua uiterlijk)vinden maar ben me ook bewust dat betrouwbaarheid een issue blijft gezien de regelmatige mankementen bij andere kopers.

YvonneR 26-05-2009

---------- update review 26-05-2009 ----------
Voor de service van Inventum geef ik ook een 10 hoor !

Onze Inventum gaf plotseling vrijwel geen water meer. Aankoopbon gezocht, nergens te vinden, met de aankoop in de doos weggegooid denk ik.

We zijn er mee naar Inventum in Veenendaal gereden, daar hebben ze hem voor ons schoongemaakt, want er waren korreltjes koffie van een kapot padje die de boel verstoptte. En hij doet het weer prima ! Kosten ? 0,00000 Dat is nog eens service !

Van ons dus ook een warme douche voor Inventum !

---------- oude review 02-11-2007 ----------
Wij hebben vanmiddag de Inventum HK10 gekocht en de koffie geproefd.

Ik was erg sceptisch over de Senseo, ik heb de koffie bij mijn zoon geproefd en vond hem nooit lekker, misschien, dat het achteraf aan de gekochte koffie lag.

De koffie uit de Inventum HK10 was heerlijk: hij zag er zeer smakelijk uit, met een mooi schuimkraagje, was lekker heet, en heerlijk van smaak !!!

Jeanette 04-04-2009
Geschreven voor: Inventum HK10M

Erg mooi, strak design maar het apparaat valt tegen.
Hij maakt ongelofelijk veel herrie waarbij hij ook nog zo gaat trillen dat je soms de kopjes vast moet houden. Hij maakt beslist meer herrie als de senseo die we eerst hadden. De koffie is wel iets lekkerder als de senseo en er is meer schuimkraag. Het mikt wel erg nauw hoe het schuifje staat...iets teveel naar rechts en je hebt een hele slappe bak. Ook is de koffie soms slap zonder dat het schuifje verschoven is. De kwaliteit staat niet in verhouding met de forse prijs!

kofff 07-01-2009
Geschreven voor: Inventum HK10M

Na jaren de senseo gebruikt te hebben over gegaan op de HK10. Design is erg mooi. Maar daar is dan ook alles mee gezegd. De koffie die er uit komt is een slappe bak. Ook krijg je geen goede schuimlaag op de koffie. De padhouder is voor 1 of 2 koppen koffie te gebruiken, maar mijn ervaring is dat er geen goede druk op de pad komt wanneer je er 1 pad in doet. Ook bij pads met extra Darkroast verschillende merken, blijft de bak vrij slap. Wanneer je de schuif helemaal naar links doet wordt de smaak wel iets sterker maar komt er ook minder water uit het apparaat waardoor je een half bakje koffie krijgt. Ook het kruisje ( cremamaker) uit de padhouder gedrukt en schoongemaakt, helaas geen resultaat. De Senseo maar weer op tafel gezet en probleem weer opgelost. Alleen zit ik met het apparaat in mijn maag.

nel2 14-12-2008
Geschreven voor: Inventum HK10M

wij hebben hem nu 2 jaar inbezit.Ziet er erg mooi uit maar dat is het. na de eerste 4 maanden werd de koffie lauw een paar keer 4 weken weggeweest en na de laatste keer was er wat roest. Kreeg toen na weer 4 weken beoordelen een nieuwe. Nu de laatste tijd weer problemen met de schijfklep naar voren halen. Gaat erg stug lekt dan. Soms trekt hij ook weer vacuum zodat je dus geen koffie hebt omdat hij dan eerst een uur moet staan voor de vacuum er af is en je weer een bakkie kan zetten. Ook het rode lichtje is de verf laag af.

Erwin Te A 13-12-2008
Geschreven voor: Inventum HK10M

ik heb hem nu alweer een tijd vanaf hij op de markt is.
De Senseo staat weer op de aanrecht.
hij ziet wel prachtig uit instelbare sterkte is ook een plus maar betouwbaarheid is een echt min punt. hij is al eens weggeweest lichtje bleef maar knipperen. Nu heeft hij telkens dat hij de gebruikte pads er niet uitlaat.En ik lust ook een tweede bakkie.

koffiepadhouder 29-09-2008

Een erg mooi apparaat.
Heeft een sjieke uitstraling.
Koffie smaakt net zo goed als bij een senseo.
Een minpuntje is het uitschuifbakje voor de padhouder, als je die naar voren haalt, lekt het een beetje

weetikveel 14-09-2008
Geschreven voor: Inventum HK10M

iets meer dan een jaar in bezit krijg 4 maanden geleden een probleem met het groene lampje toen heb ik het opgestuurd naar de inventum.krijg hem terug na 3 weken toen gelijk weer problemen met het water geen of heel weinig water weer op gestuurd 3 weken later weer terug gekregen thuis gekomen nog steeds het zelfde probleem geen of weinig water terug naar de winkel de verkoper gebeld met inventum ik moest de creammaker schoon maken dat heb de verkoper voor mij gedaan en gaf nog steeds de zelfde probleem weer opgestuurd 3 weken later weer terug thuis gekomen 4 kopjes koffie gedaan weer het zelfde probleem weer terug naar de winkel moest weer op gestuurd worden en dat is nu 2 weken geleden.NEE VOOR MIJ GEEN INVENTUM MEER

joco46 08-08-2008
Geschreven voor: Inventum HK10M

Sinds een week dit apparaat in gebruik. Het design is geweldig mooi. Toch ff heel wat anders dan die senseotoestellen. Heeft onderhand iedereen toch? Gemakkelijk te bedienen; lekker koffie met een goede temperatuur. Het is even uitproberen op welke sterkte je de koffie wilt hebben. Maar dat is toch bij elk apparaat. Een groot waterreservoir. De metalen behuizing heefteen aparte beschermingslaag, zodat je geen vingers er op ziet. Slim gedaan van Inventum! Ook thee zetten is mogelijk met ook heir weer je eigen sterkte bepalen.Dit apparaat mag best wat meer aandacht hebben bij het lijstje met hoogste waardering!!.
Kort samengevat: mooi-lekker-heet.

frbro 01-04-2008
Geschreven voor: Inventum HK10M

Een paar weken in bezit. Ziet er prachtig uit en koffie smaakt heerlijk! Maakt niet meer lawaai als een Senseo. Is veel praktischer in gebruik.

Stoetlok 10-03-2008
Geschreven voor: Inventum HK10M

We zijn erg tevreden over dit apparaat.
De uitstraling is mooi.
Het enige nadeel is dat als je het eerst kopje koffie wil zetten je eerst 1 keer het apparaat moet laten doorlopen om het water vodoende warm te laten worden zodat het 2e kopje goed warm is.
Heeft iemand anders ook last van dit probleem en zo ja heb je dan ook een oplossing?

paba1955 03-03-2008
Geschreven voor: Inventum HK10M

Mooi design en zet een lekker bakkie. Apparaat wordt op mijn werk gebruikt door 8 personen.
Twee nadelen : lawaai bij warm worden maar het grootste en echt irritant is het als je het schuifsysteem, waar de pads in moeten, te vlug naar voren haalt, dan lekt het buiten de opvangbak. Gevolg elke keer met een doekje de boel schoonmaken. Verder is er een schuifsysteem voor de sterkte in te stellen, maar je wel elke keer opletten wat je voorganger heeft gedaan

Serdar 27-02-2008
Geschreven voor: Inventum HK10M

3 dagen in bezit , apparaat bevalt ons wel.
Mooie design , maakt lekkere koffie met een heerlijke schuim en de koffie wordt goed warm voorbereid.
Kleine nadeel is misschien dat de apparaat tijdens het maken van koffie beetje lawaai maakt bij het opwarmen van het water.
Voor de rest is het een superding!

Ger.k 19-01-2008
Geschreven voor: Inventum HK10M

Ongeveer 3 weken in huis en de senseo in de kelder gezet. Het apparaat neemt minder ruimte in beslag en is ook mooi om te zien. Hij bevalt prima: de sterkte van de koffie is goed en simpel te regelen. En helemaal fijn is dat je maar één padhouder gebruikt voor 1 en 2 personen. Nu maar hopen dat de problemen die bij de vorige versie (HK1) optraden, bij de HK10 weggewerkt zijn.

TheoPM 25-12-2007
Geschreven voor: Inventum HK10M

Sinds een paar dagen dit apparaat in gebruik. In 1 woord geweldig. Hete koffie met mooie schuimlaag. Op een of andere wijze meer smaak met dezelfde pads als voorheen. Veel lekkerder dan met ons ouwe apparaat, een Bosch Crealine Gustino. Wat een waardeloos apparaat, niks dan ellende. Waterlekkage, niet echt heet, aan- en uitknop werkt dan weer wel dan weer niet, geef ongelijke hoeveelheden enz. enz.
Naar de schroothoop daarmee.
Het koffie zetten duurt wel iets langer als met de Bosch, maar hij vult de kopjes tenminste in 1 keer.
En tenslotte: de Inventum HK10M ziet er nog mooi uit ook

Capeschae 25-12-2007
Geschreven voor: Inventum HK10M

Gisteren de HK10M uitgepakt en metten koffie gezet. Wat een verademing na de Senseo. Deze koffie is tenminste warm en smaakvol. Zelf dacht ik altijd dat je het verschil met dezelfde pads niet echt zou merken. Fout dus. Dezelfde pads en een wereld van verschil.